Op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via 043-3637433 (toets 1)
In avond/weekend via 043-7500123
6224 GC Maastricht
Stuurt u ons een e-consult
Op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via 043-3637433 (toets 1)
In avond/weekend via 043-7500123
Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt.
Een huisbezoek is bedoeld voor mensen die lichamelijk niet in staat zijn naar het gewone spreekuur te komen. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. U belt de assistente om te vragen of de huisarts langs kan komen. Voor het aanvragen van huisbezoeken voor dezelfde dag, dient u in de ochtend tussen 8.00 en 11.00 uur te bellen via 043-3637433 (toets 3). Houdt u daar alstublieft rekening mee. De huisarts bezoekt u dan tussen 11.00 en 14.00 uur. Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, heeft dat onze voorkeur. De onderzoek- en behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis en u wordt meestal beter en sneller geholpen.
Met de nieuwe module E-consult kunt u via deze website beveiligd een vraag stellen. De vraag kan van medisch inhoudelijke of van algemeen informatieve aard zijn.
We streven er naar uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Na beantwoording ontvangt u een bericht waarna u in uw beveiligde patiëntendomein (na inloggen) het antwoord kunt lezen. Uw vraag zal vertrouwelijk en zorgvuldig worden behandeld. Bij onduidelijkheden kunt u contact opnemen met de praktijk.
E-consult is voor een boel onderwerpen geschikt:
-het opvragen van uitslagen
-informatie over leefstijl
-vragen over medicatie
-vragen over een eerder consult
-controles en follow-up bij chronische aandoeningen
Een E-consult is niet geschikt bij spoedeisende klachten. Bij spoedeisende klachten belt u de praktijk.
Huisartsenspreekuren
Dagelijks zijn er zowel ’s morgens als ’s middags spreekuren volgens afspraak. U kunt telefonisch, of via de uw zorg online app een afspraak maken.
Telefonisch afspreken: op werkdagen van 8.00u-12.30u en van 14:00u -17.00u. 043-3479222 optie 3
Triage
Als u belt voor een afspraak of een visite, zal de assistente u een aantal vragen stellen over de reden van uw komst. Dit wordt triage genoemd. Het wordt gedaan om in te schatten of er sprake is van een spoedsituatie, hoeveel tijd u nodig heeft en om de spreekuren goed te kunnen plannen. De vragen die de assistente stelt, moeten ervoor zorgen dat u de juiste hulpverlening krijgt, op de juiste tijd, door de juiste persoon.
Als u uw klacht om privacy redenen niet aan de telefoon wil vertellen dan wordt daar uiteraard rekening mee gehouden.
Voor een afspraak op het spreekuur zijn 15 minuten beschikbaar. U kunt in deze tijd 1 of 2 korte klachten met uw huisarts bespreken
Online afspraken maken
Binnen de webapp van de praktijk is het mogelijk om een online afspraak van niet urgente aard te plannen.
Momenteel is het niet mogelijk om een online afspraak te maken. (ivm de corona pandemie)
Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt.
Huisartsenspoedpost Maastricht zie www.hapmaastricht.nl
T: 043-7500123
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Momenteel zijn we gesloten voor nieuwe inschrijvingen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.