Patiënttevredenheidsonderzoek

Patiënttevredenheidsonderzoek

Huisartsenpraktijk Maastricht Oost hecht veel waarde aan de mening van haar patiënten. In het kader van onze HaZo24 certificering hebben wij een patiënttevredenheidsonderzoek gedaan. Dit onderzoek is door onze eigen praktijk ontwikkeld, maar borduurt voort op een eerdere meting (enquête) middels een landelijk gevalideerd instrument (CQIndex Huisartsenzorg). Wij vinden het belangrijk om de resultaten met u te delen.

  • 75% van het totaal aantal reacties vond dat de assistente voldoende tijd heeft voor de patiënt.
  • 80% van het totaal aantal reacties vond dat zij binnen 2 minuten iemand aan de telefoon hebben als er overdag naar de huisartsenpraktijk wordt gebeld.
  • Op de vraag “wat kunnen wij als huisartsenpraktijk verbeteren”: antwoord 80% tevreden te zijn en geen veranderingen door te voeren.

.
Tevens zijn er een aantal verbetersuggesties gedaan door patiënten. Deze verbetersuggesties zijn besproken in de praktijk en worden indien mogelijk opgevolgd in ons kwaliteitssysteem.
.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met de praktijk.

 

 



Call Now Button
Translate »