Reizigersadvies

Reizigersvaccinaties

Huisartsen Maastricht Oost is een erkend centrum voor reizigersadvies en vaccinaties.
Dokter van der Waart is een erkend huisarts voor vaccinaties.
U kunt bij haar een afspraak maken op het spreekuur nadat u een formulier hebt ingevuld met gegevens over uw reis en uw medische voorgeschiedenis. Zij zal dan een op maat gemaakt advies aan u voorleggen en bespreken.

Het advies houdt in...

… dat u informatie krijgt over:
vaccinaties die nodig zijn, voorzorgmaatregelen en adviezen over de risico’s in het land (bijv. over eten en drinken).
.
Het is belangrijk dat u op tijd deze afspraak maakt, het liefst 8 weken voor u vertrekt, zodat er voldoende tijd is de vaccinaties te zetten en u advies te geven. Deze reizigersadvisering worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed als U een aanvullende zorgverzekering heeft.

Geneesmiddelen op reis

Gebruikers van geneesmiddelen die onder de opiumwet vallen kunnen deze niet zomaar meenemen naar het buitenland. De brochure “Geneesmiddelen op reis” van Farmatec informeert u over het reizen met deze geneesmiddelen naar het buitenland, de benodigde documenten en de aanvraagprocedures. Twijfelt u over de stofnaam in uw geneesmiddel, raadpleeg dan uw huisarts of apotheek.

Informatie per land

Hier vindt u per land informatie over aanbevolen vaccinaties en preventieve maatregelen tegen onder andere malaria en andere infectieziekten.
.
Let op: Deze informatie is van algemene aard. Uiteindelijk bepalen uw reisbestemming, de verblijfsduur, het soort reis, de activiteiten die u onderneemt, uw gezondheid en uw leeftijdwelke vaccinaties en maatregelen voor u nodig zijn. Laat u zich daarom altijd persoonlijk adviseren over de maatregelen die voor uw reis belangrijk zijn. Dit is extra van belang als u zwanger bent, als u gezondheidsproblemen heeft, als u langer dan 3 maanden wilt gaan reizen, of als u op reis bijzondere risico’s loopt door activiteiten of beroep.

Translate »